13

پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی با ظرفیت رسانه‌

  • کد خبر : 661
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی با ظرفیت رسانه‌

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به تلاش برای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ ملی گفت: باید در این زمینه نسبت به تقویت فرهنگسازی اقدام شود.به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس نجفی ظهر امروز در نشست مشترک با مدیر کل صدا و […]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به تلاش برای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ ملی گفت: باید در این زمینه نسبت به تقویت فرهنگسازی اقدام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عباس نجفی ظهر امروز در نشست مشترک با مدیر کل صدا و سیما و کارشناسان به منظور ارتقای آگاهی عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی اظهار کرد: عملکرد و اقدامات دستگاه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی در جامعه و اثربخشی هر چه بیشتر باید توسط رسانه ملی انعکاس داده شود.

وی بیان کرد: مردم باید نسبت به عملکرد دستگاه‌ها آگاه شوند، اقدامات بسیاری توسط نهادهای مجری از جمله معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان صورت می‌گیرد و اطلاع‌رسانی یکی از ارکان بسیار مهم در راستای اثربخشی این اقدامات است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه آگاهی مردم از آسیب‌های اجتماعی و عوارض‌ آن همراه با آموزش‌ از طریق رسانه ملی اثربخش خواهد بود گفت: نیاز داریم مشکلات روز جامعه را با نگاه حقوقی و قضایی بیان و مسائل مرتبط با این موضوعات را اطلاع‌رسانی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه ملی در استان‌ها باید آیینه عملکرد دستگاه‌ها باشد و این مسئله با هماهنگی و تعامل طرفین صورت خواهد گرفت.

نجفی بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با جدیت در حال پیگیری مسائلی چون سرقت، پرخاشگری، ضرب و جرح، تصادفات، حاشیه نشینی، تولید و توزیع مواد مخدر، مشروبات الکلی، فضای سایبری، طلاق، اعتیاد، مشکلات نوجوانان، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است و اطلاع‌رسانی در خصوص این مسائل بر عهده سازمان صدا و سیما خواهد بود.

وی اضافه کرد: برای نمونه توهین، از جمله جرایم مورد بحث در سطح کشور است که می‌توان با توسعه فرهنگ عذرخواهی و تولید محتوا تصویری و صوتی از طریق جمع‌آوری آیات، روایات، جملات کوتاه و روانشناسی در کاهش آن اثرگذار باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان بیان کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با عقد تفاهمنامه‌ای با صدا و سیما در نظر داریم محتوای مناسب را در راستای تولید آثار هنری، سمعی و بصری در اختیار قرار دهیم و این سازمان نیز محتوای مورد نظر را در قالب موشن گرافیک، تیزر، انیمشین و… در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید در خصوص آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و مشروبات الکلی و عوارض آن جوانان را آگاه کرده و به سمت پیشگیری سوق دهیم اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به موقع آسیب‌های اجتماعی می‌توان از بروز بسیاری از عواقب آن پیشگیری کرد.

لینک کوتاه : https://ourngo.ir/?p=661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.