6
جزئیات همکاری‌های سمن‌ها با قوه قضائیه

لزوم اخذ کد ثنا برای سازمان‌های مردم‌نهاد

  • کد خبر : 702
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
لزوم اخذ کد ثنا برای سازمان‌های مردم‌نهاد
مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه گفت: سمن ها و نهادهای مردمی از طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی نسبت به اخذ کد ثنا اقدام و سپس روند ثبت نام در سامانه مشارکت را طی کنند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ احمد هنری مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه در چهارمین جلسه کارگروه ملی مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه، با اشاره به تعداد سمن های همکار، اظهار کرد: تا کنون حدود ۳۰ هزار سمن و نهاد مردمی در بانک اطلاعاتی دسته بندی شده است؛ اما انتظار داریم با توجه به راه اندازی سامانه مشارکت، تا پایان سال تعداد سمن های ثبت نام شده در سامانه افزایش یابد.

وی گفت: سمن ها و نهادهای مردمی از طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی نسبت به اخذ کد ثنا اقدام و سپس روند ثبت نام در سامانه مشارکت را طی کنند. مراجع مسئول مندرج در دستورالعمل نیز باید با توجه به راه اندازی سامانه فعال تر عمل کرده تا بتوانند نهادهای مردمی ثبت نام شده را در سامانه رصد کنند.

مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: بانک اطلاعاتی نهادهای مردمی از وزارت کشور، بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان دریافت شده، اما مرکز آمار و اطلاعات قوه قضائیه اعلام کرده است نهادهای مردمی می توانند با قوه قضائیه مشارکت داشته باشند که دارای کد ثنا باشد. البته این موارد در روند ثبت نام تأثیرگذاشته است.

وی بیان کرد: حدود ۳۰ درصد از نهادهای مردمی دارای مجوز در سطح جامعه فعالیت دارند و الباقی غیرفعال هستند.

مدیرکل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: نگاه مان در معاونت این است که بتوانیم از حداکثر ظرفیت های مردمی در انجام وظایف قوه قضائیه استفاده کنیم.

در این جلسه اعضای کارگروه ملی مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه حاضر در جلسه، به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

همچنین امین همتی نژاد مسؤول سازمان های مردم نهاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: تا کنون ۱۷ موضوع را به منظور بهره برداری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استخراج کرده ایم و در این ۱۷ محور، از نهادهای مردمی ثبت نام می کنیم.

در ادامه فاطمه بداغی مستشار قضایی معاونت حقوقی قوه قضائیه پیشنهاد داد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی سمن ها و نهادهای مردمی در تدوین آئین نامه ها و قوانین می تواند با قوه قضائیه مشارکت کنند؛ لذا معاونت حقوقی از طریق این سامانه نهادهای توانمند مورد نظر خود را در این موضوع انتخاب خواهد کرد.

همچنین امیرحسین یوسفی معاون سازمان بسیج حقوق دانان اظهار داشت: با توجه به داشتن روحیه جهادی و بسیجی که در این سازمان حاکم است، آمادگی کامل داشته که در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغیه ریاست قوه قضائیه مشارکت فعال ایفا کند.

لینک کوتاه : https://ourngo.ir/?p=702

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.