تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
11
دولت به استفاده از ظرفیت سمن‌ها نیاز دارد

تقویت سازمان‌های مردم نهاد، راه‌ میانبر توسعه

  • کد خبر : 656
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
تقویت سازمان‌های مردم نهاد، راه‌ میانبر توسعه

با توجه به اینکه سازمان مردم نهاد از بطن جامعه هستند و واقعیت‌ها را خیلی بهتر درک می‌کنند، نباید آن‌ها را رقیب دانست، دستگاه‌ها به استفاده از ظرفیت سمن‌ها نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، فریبرز نجفی‌مهر امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص سازمان‌های مردم نهاد، اظهار داشت: اگر بخواهیم به عنوان دولت توسعه یافته ادامه حیات دهیم باید سازمان‌های مردم نهاد را نه تنها در شعار بلکه در رفتارها و برون‌سپاری‌ها، به رسمیت بشناسیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم به عنوان دولت توسعه یافته ادامه حیات دهیم، باید سازمان‌های مردم نهاد را به رسمیت بشناسیم.
تقویت سازمان‌های مردم نهاد، راه‌ میانبر توسعه/ دولت به استفاده از ظرفیت سمن‌ها نیاز دارد

وی با بیان اینکه سازمان‌ها در کشورهای توسعه‌یافته تمام وظایف خود را به سازمان‌های مردم نهاد واگذار می‌کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان مردم نهاد از بطن جامعه هستند و واقعیت‌ها را خیلی بهتر درک می‌کنند، نباید آن‌ها را رقیب دانست، دستگاه‌ها به استفاده از ظرفیت سمن‌ها نیاز دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه ادامه داد: باید دستگاه‌های و سازمان‌ها در قراردادهای قانونی وظایفی را به سازمان‌مردم نهاد بدهند، برون‌سپاری کنند و اتاق‌های فکری را با حضور این سمن‌ها تشکیل دهند و از نظرات و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: سال ۹۲ حدود ۱۶۰ سمن در استان داشتیم که الان به ۵۰۴ سمن ارتقاء یافته که رشد خوب و فزاینده‌ای داشته که به بالندگی این حوزه کمک می‌کند.

نجفی‌مهر اضافه کرد: سازمان مردم نهاد نباید وابسته به کمک‌های مالی دولت باشند، باید با ضریب نفوذی که دارند با نفوذ به جامعه از ظرفیت خیران و معتمدان استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد طبق اساس‌نامه‌ای که دارند، چگونگی دستیابی به منابع لازم برای ادامه حیات آن‌ها تعریف شده است.

وی در ادامه اشاره‌ای به هیأت اندیشه‌ورزان سازمان‌های مردم نهاد در استان داشت و گفت: در حوزه‌های مختلف در خود سازمان‌های مردم نهاد انتخاباتی برگزار شده و برگزیدگان در راس هیأت اندیشه‌ورز گرد هم آمده‌اند که به عنوان نمایندگان تشکل‌ها مطالبات خود را در جلسات در استانداری مطرح می‌کنند.

نجفی‌مهر با انتقاد از جزیره‌ای و پراکنده کار کردن دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گفت: از سال ۹۵ با ورود رهبر معظم انقلاب به بحث آسیب‌های اجتماعی، تقسیم کاری ملی تعریف شد که وظایف دستگاه‌ها در کاهش آسیب اجتماعی مشخص شده که در کنار آن به استفاده از ظرفیت مردم نهاد هم تاکید شده است.

وی از آموزش‌های توانمند‌سازی به سازمان‌های مردم نهاد خبر داد و گفت: باید سازمان‌های مردم نهاد به شکل حرفه‌ای آموزش ببینند که این را با همکاری دستگاه‌های مربوطه آغاز کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://ourngo.ir/?p=656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.