9
نایب رئیس مجمع ملی جوانان استان خراسان:

برنامه ریزی برای فعالیت ۱۳۰ سمن جوان تا آبان ۱۴۰۰ در خراسان‌‌رضوی

  • کد خبر : 689
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۴۸
برنامه ریزی برای فعالیت ۱۳۰ سمن جوان تا آبان ۱۴۰۰ در خراسان‌‌رضوی
این سازمان‌ها می‌توانند محلی برای جذب نیرو‌های داوطلب باشند؛ نیرو‌هایی که همیشه در شرایط خاص و بحران‌ها بیشترین کمک‌ها را به دولت داشته اند و نمونه بارز همیاری سازمان‌های مردم نهاد جوانان خراسان رضوی در بحران ملی کرونا خود را نشان داد.

نایب رئیس مجمع جوانان خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی مجمع جوانان استان رسیدن به عدد ۱۳۰ سمن جوان تا آبان ۱۴۰۰ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید پارسا علوی نایب رئیس مجمع جوانان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت ۱۰۷ سازمان مردم نهاد جوانان در خراسان رضوی گفت: همه افرادی که در این سازمان‌های مردم نهاد عضویت دارند به صورت رایگان، داوطلبانه و بدون دریافت هیچگونه تسهیلاتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این سازمان‌ها می‌توانند محلی برای جذب نیرو‌های داوطلب باشند؛ نیرو‌هایی که همیشه در شرایط خاص و بحران‌ها بیشترین کمک‌ها را به دولت داشته اند و نمونه بارز همیاری سازمان‌های مردم نهاد جوانان خراسان رضوی در بحران ملی کرونا خود را نشان داد.

نائب رئیس مجمع جوانان خراسان رضوی ادامه داد: مطابق شیوه‌نامه‌های علمی در آغاز همه گیری کرونا اعضای این سازمان‌های مردم نهاد علاوه بر ضدعفونی کردن معابر، ۳۰۰ هزار ماسک در مشهد توزیع کردند همچنین که ارقام قابل توجهی نیز در سایر شهرستان‌ها توزیع شد.

علوی بیان کرد: مجمع جوانان استان خراسان رضوی و سازمان‌های زیرمجموعه آن در طرح مواسات و همدلی رتبه بیشترین توزیع بسته‌های معیشتی ارزاق را در میان مجامع ۳۱ استان کشور به خود اختصاص داد و از طرف دیگر براساس رتبه بندی وزارت ورزش و جوانان، سازمان‌های مردم نهاد (سمن) این استان رتبه برتر بیشترین فعالیت مردم نهاد را در میان ۳۱ استان دیگر کسب کردند.

وی همچنین حوزه فعالیت سمن‌های جوانان استان را گسترده توصیف و تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی محور اصلی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جوان در این استان است که مقابله با گسترش اعتیاد و پیامد‌های آن، محرومیت زدایی و کودکان کار از جمله مصادیق عمده فعالیت سمن‌های جوانان خراسان رضوی است.

نایب رئیس مجمع جوانان خراسان رضوی شمار سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان در سال ۹۸ را ۸۰ مورد عنوان و تاکید کرد: اکنون این رقم با رشد قابل توجهی به ۱۰۷ سمن فعال افزایش یافته و برنامه ریزی مجمع جوانان استان رسیدن به عدد ۱۳۰ سمن جوان تا آبان ۱۴۰۰ است.

علوی اظهار کرد: آن گونه که رهبر معظم انقلاب توصیه کرده‌اند آغوش گسترده و بازی از سوی مسئولان استان برای استفاده از جوانان نمی‌بینیم حال آن که سازمان‌های مردم نهاد جوانان از فیلتر‌های مختلف حراستی و مردمی رد شده‌اند لذا با توجه به رویکرد مردمی، این جامعه جوان می‌تواند داوطلبانه از عهده کمک و مشاوره به مسئولان به خوبی برآید، جامعه جوانی که از قرن ۲۱ است و با شرایط جدید این قرن به خوبی آشناست.

وی به مصوبه هیات دولت برای استفاده از مشاوران جوان در دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در چند دستگاه محدود در استان شاهد استفاده از مشاوران جوان هستیم، اما عدم اجرایی شدن این مصوبه دولتی در همه دستگاه‌ها قابل قبول نیست و می‌توان با اجرایی شدن این مصوبه پای جوانان فعال را به دستگاه‌های اداری باز کرد و از خدمات گسترده سمن‌ها به خوبی بهره گرفت.

لینک کوتاه : https://ourngo.ir/?p=689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.